Ruim 70 jaar tafeltennis en gezelligheid in Culemborg

50+ Fit

TTV Gispen gestart met trainingsgroep op woensdagmiddag

Sinds september 2018 is TTV Gispen met iets nieuws bezig: 50+ Fit tafeltennis. Een ieder van 50 jaar of ouder kan elke woensdag van 15:00 tot 16.30 uur werken aan zijn/haar fitheid.

Kosten?
Contributie bedraagt 120 euro per jaar. Contributie wordt per kwartaal geïncasseerd. Iedereen mag eerst 3 gratis proeflessen volgen. In de zomermaanden juli en augustus wordt er geen training gegeven.

Aanmelden?
Heb je interesse of wil je meer informatie? Mail naar 50plus@ttvgispen.nl of bel met Ralph Vermeulen: 06-45114110.

Wat neem ik mee?

Tijdens de proeflessen zorgen wij voor tafeltennisbatjes. Neem sportschoenen mee en sportkleding of makkelijk zittende kleding.

Pluspunten?
- Fit worden en blijven
- Gezelligheid: samen iets ondernemen
- Op je eigen manier, tempo en niveau
- Overdag sporten
- Ontmoetingsplek: leeftijdsgenoten leren kennen
- Persoonlijke aandacht
- Iedere week sporten
- Eigen accommodatie met kantine
- Makkelijk bereikbaar: de tafeltennishal is gevestigd aan de Pinksterbloem, naast sporthal Interweij

Bettine Vriesekoop inspireert 50+'ers bij TTV Gispen

"Je bent nooit te oud om iet nieuws te proberen." Het is de belangrijkste boodschap van meervoudig Europees kampioen tafeltennis Bettine Vriesekoop aan de 50+'ers die op haar clinic bij TTV Gispen in Culemborg afgekomen zijn.

Het is niet de enige manier waarop zij poogt de aanwezigen te enthousiasmeren. Zowel bij haar presentatie in de kantine van Gispen aan de Pinksterbloem als bij haar aanwijzingen achter de tafeltennistafels blijkt dat de sport een belangrijk onderdeel was én is in het leven van 's lands beste tafeltennisser allertijden.

Waar Vriesekoop (57) zelf van jongs af aan de sport beoefent, zit tegenover haar een groep van wie slechts een enkeling al serieuze ervaring heeft met tafeltennis. "Ik ben zelf op mijn 37e Chinees gaan studeren, dus ik ben het voorbeeld dat je ook op latere leeftijd nog aan iets nieuws kunt beginnen." Dat ze de studie niet kon afmaken, heeft er niet voor gezorgd dat ze haar fascinatie voor China en haar gebruiken is kwijtgeraakt. Die passie gebruikt ze nu om leeftijdsgenoten enthousiast te maken voor de sport waarvoor ze ooit zelf naar China trok om de geheimen van het succes te ontrafelen.

Dat tafeltennis in haar vezels zit, bewijst het gemak waarmee ze met haar batje het balletje begeleidt. Zeker als de 'nieuwelingen' haar proberen te volgen. Zeer direct, maar met begrip voor haar pupillen op leeftijd, corrigeert Vriesekoop waar ze kan. En met effect. Een ieder die haar aanwijzingen trouw opvolgt, maakt meteen progressie.

50+ Fit
De clinic van Vriesekoop, die deze uit naam van de Nederlandse tafeltennisbond (NTTB) door heel het land geeft, is het startsein voor een nieuwe trainingsgroep bij TTV Gispen: 50+ Fit. Vanaf deze week kan er elke woensdagmiddag van 15 tot 16.30 uur bij Gispen getraind worden door mensen die Abraham of Sarah al gezien hebben. Op een laagdrempelige manier zal trainer Ralph Vermeulen helpen om de basisvaardigheden van het tafeltennis aan de groep over te brengen. "En als je over een jaar terugkomt, hopen we dat je die progressie terugziet", gaf hij Vriesekoop mee in zijn dankwoord, met de uitnodiging om nog eens terug te keren in Culemborg.

Bent u geïnteresseerd in tafeltennis en komt u als 50+'er graag een paar keer proefdraaien op woensdagmiddag? Meldt u dan aan via 50plus@ttvgispen.nl

Een nieuw lidmaatschap: 50+ Fit. Wat valt daar wel/niet onder?

De groep 50+ Fit-leden zat binnen mum van tijd bomvol met enthousiaste nieuwe leden. Deze nieuwe groep zorgde meteen ook voor een aantal onverwachte vragen, waar we als bestuur niet altijd direct een antwoord op hadden. Nu we die wel hebben, willen we die hieronder even beantwoorden.

Op welke momenten mag ik spelen bij Gispen?
De 50+ Fit contributie van 30 euro per kwartaal is bepaald op basis van een wekelijkse training op de woensdagmiddag. Wie ook op andere momenten wil spelen, kan er voor kiezen om recreant lid te worden à 12 euro per maand (36 euro per kwartaal).

Mag ik dan niet aan andere activiteiten meedoen?
We willen Gispen-leden bij zo veel mogelijk activiteiten betrekken. Alles onder het mom van: hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Alle eendaagse activiteiten als klaverjasavonden, de jaarlijkse BBQ of toernooien zoals de clubkampioenschappen zijn voor iedereen toegankelijk onder dezelfde voorwaarden. Competities die intern gehouden worden óf opengesteld worden voor recreanten en die meerdere avonden in beslag nemen, zoals de interne competitie op maandagavond en de bekercompetitie in de maanden mei en juni, zijn alleen voor leden die volledig contributie betalen. Dus als competitie spelend lid of als recreant. We hopen deze activiteiten weer snel te kunnen organiseren.

Ik wil als 50+ Fit lid graag meer doen voor de club. Kan dat?
Wat voor alle leden geldt, geldt uiteraard ook voor 50+ Fit leden: we kunnen vaak genoeg vrijwilligers gebruiken. Achter de bar (bijv. bij toernooien of kaartavonden), bij promotieactiviteiten, bij schoonmaakdagen in de zaal, bij kleine of grotere klusjes. Je kunt het zo gek niet bedenken. Lijkt dit je wat? Stuur dan een mail aan secretaris@ttvgispen.nl en geef aan wat je leuk vindt om te doen. Dan hebben we vast snel contact met het eerste concrete verzoek.

Mijn vraag staat er niet tussen. Wat nu?
Blijven er toch nog vragen over? Mail ze dan ook aan secretaris@ttvgispen.nl en we beantwoorden ze voor je. Wie weet lees je de antwoorden daarna ook weer terug in de nieuwsbrief (en uiteraard direct via de mail).